Sajt motor tuning
Bevezet:
Ezt n a sajt kocsimon alkalmaztam nekem eddig bevlt. Tbb ismert motor tuningbl van sszevlogatva. Ha valaki ezt szeretn a sajt gpn kiprblni csak tessk de felelsget nem vllalok rte.
Hengerfej:
2,5 mm-er leszedve az eredeti formk megtartsval ezt eszterglyos megcsinlja. A tmts felfekv fellett jra fel kell bordzni, mert klnben ki fog fjni mellette. Tmtsnek elg a szria alumnium de jobb Egy 0,5mm vastag rzlapbl kszteni.
Hengerek:
Kipufog nyls Fels ltl mrve tgtva 46mm-ig. Kipufogipszilon is tgtva, tmlk s az elzk polrozva. Hengertalp tmts a szria grafitos, amit megkennk olajjal.
Dugattyk:
A dugatty tetejn bejelltem a bemlk nylsait bejelltem, majd a dugatty kzepe fel bereszeltem a dugatty szltl mrve 2mm mlyen csak a kzepig mikzben folyamatosan cskkentetem a mlysget. Ezzel eltolva a bemlsi idt.
Motorblokk:
Karburtor felfekvsi fellettl 5cm mlyen 28mm-esre csiszoltam majd az egszet vgig felpolroztam. A blokk belsejbl eltvoltotam a rcskket majd szintn polroztam. A motorblokkok illeszkedsi fellett 300C-ig hll szilikonnal tmtettem.
Lendkerk:
1,5 kg-l knytve ez nekem pont elg de lehetne tbbet is, de ekkor szmolnikell azzal, hogy majd dombra nemtudmajd felmeni az aut.j kuplungtrcst tetem bele a jobb tapads vgett.
Vezrl trcsk:
A vezrltrcsk mindkt vgbl levgtam 2mm-ert az eredeti frmk megtartsa mellet.
Karburtor:
28HB2-es van fen nekem 28mm-esre frt torokkal (ezt eszterglyos megcsinlja).A benzin fvkt kicserltem 130-asra de nem volt a teljestmnyben klnsebb javuls viszont fogyaszts megntt, ezrt most a gyri 115-s van benne.
Gyertyk:
Nekem Brisk N15YC gyertya van benne. De megfelel brmilyen jobb minsg melynek hrtke 225-260 kztt van. A tbb g gyertyktl ne vrjunk klnsebb eredmnyt, st itt hamarbb kialakulhatnak az gynevezett elektrda hidak (a henger (ek) ilyenkor nem fognak szikrt kapni).
Kipufog:
Eddig egy gyri els dob kirtett hts dobbal. De szeretnk egy Nianuszt ami +lerket is ad a motornak de a legjobb lenne 1-1 rezontordob a kt hengerhez kln-kln.(brmilyen dobot nem szabad felrakni az els helyet, mert a kttem motornak kell a fojts klnben sok keverk tvozik a kipufogn s ezzel cskken a motor kense s energija is.) |