A terpesztés az, ami nagyban hozzájárul autónk útfekvéséhez. A Trabant kerékdőlése nem anyira sportos mint mi azt szeretnénk, hisz a kerekek v alakot zárnak be egymással ez 90°-nál kisebb kerék dőlés, de az autó csak akkor fekszi jól az utat ha ez az érték több mint 90°. Ezen már segítetünk nagyjából akkor mikor ültettük a gépet, de ha valakinek ez nem lenne elég (úgy mint nekem) akkor berakhat a lengőkar belső középet lévő felfogatásaihoz egy olyan fém pogácsát ami a csavar feje alatt van felülre. Ilyet lehet venni, esztergályossal készíteni,vagy másik trabiból kiszedni.Ha valaki esztergályosal késziti akkor lehet olyat hogy vastagabb legyen mint az eredeti..A kocsit felemeljük kiveszük a két csavart behelyezük a pogácsákat oldalanként 1-1et ha behelyeztük akkor vesszük észre ,hogy nem elég hosszú a csavarunk. Az eredetit tudjuk helyetesiteni Trabant első laprugólefogató csavarjával vagy elmegyünk üzlet be és kérünk megfelelő hosszúságú csavart az anyaga erőségére nagyon ügyeljünk minél erősebbet keresünk de minden féle képen legyen olyan keménységű mint a gyári! Nem kellemes ha menetközben eltörik. Miután beraktuk és jól meghúztuk a csavarokat leengedjük a kocsit akkor ne keseredjünk el ha valami nem tetszik, először nem fog úgy állni mint ahogy mi akartuk egypár kilométer vezetés után a helyére rázkódnak a cuccok és akkor látszi majd az eredmény Helyrerázkódás után ellenőrizzük a csavarokat húzzunk utánuk ezt semmiképp ne felejtsük el!Az első futómű terpesztése nehezebb feladat itt csak alkatrész cserével tudjuk megvalósitani.Az aló csap és a lengőkar közötti cucot kell "meghosszabitani" ez fogja majd kinyomni a trabink kerekét alul ezt is szintén esztergályos eltudja nekünk késziteni!Van még egy lehetőség de ez körülményesebb itt a rugó azon végéből vágnak el amelyben a persej fut keresztül és hajlitják meg ugyanojan formába igy beljebb kerül a kerék teteje.
Íme a pogácsa és annak behelyezése:
Az első futómű terpesztése nehezebb feladat itt csak alkatrész cserével tudjuk megvalósitani.Az aló csap és a lengőkar közötti cucot kell "meghosszabitani" ez fogja majd kinyomni a trabink kerekét alul ezt is szintén esztergályos eltudja nekünk késziteni!Van még egy lehetőség de ez körülményesebb itt a rugó azon végéből vágnak el amelyben a persej fut keresztül és hajlitják meg ugyanojan formába igy beljebb kerül a kerék teteje. |