A nyomtávszélesítés
Az ültetés és a terpesztés is eredményez egy viszonylagos nyomtávszélesedést. De ha ez valakinek nem elég akkor jöhet a nyomtávszélesítés. Ezzel csak az a baj ,hogy engedély kell hozzá enélkül csak illegálisan használhatjuk. Ha ennek ellenére mégis szeretnénk akkor bizony figyelni kell a minőségre! A karikát érdemes könyű anyagból készíteni mert a nehéz anyagok rontsák a fékhatást. Nyomtáv mellet a széria tőcsavarok nem elég hosszúak ezértezeket is cserélnünk kell kisebb szélesítéshez használhatók Warburg tőcsavarok ezek 5mm-rel hosszabbak mint a Trabanté ha ez sem lenne elég akkor Lada vagy IFA hengerfej csavarokból készítethetjük el azokat esztergályosal.A tőcsavarok kicseréléséhez szükség van agylehúzóra is. Cseréjének menete.
Lelazítjuk a az agy anyáját ,levesszük a kereket, lehúzassuk az agyat ,kiüssük az eredeti tőcsavarokat es beüssük az új hosszabbakat. Az összerakás a szétszerelés menetének forditotja.Persze a kerék felhelyezése előtt feltesszük a nyomtávkarikát is amit a rajz szerint esztergályossal készítünk el alumíniumból. És ezekután mehet fel a kerék. Vigyázz a 601 és 1.1-es Trabantoknak más a lukosztásuk így a nyomtávkarikák se passzolnak 601-sé 4x160 míg az 1.1 trabié 4x98-as
A keményítés
2T Trabi egy kemény rugózású gépnek mondható. Ha valakinek ez nem elég akkor 2T-nél az első és hátsó laprugókba lehet plusz lapokat tenni mint ahogy azt már írtam az ültetésnél, a keményebb rugózás érdekében. Ha valaki nem akar több lapot berakni vagy spirálrugós a gép akkor marad a lengés csillapítók keményítése vagy cseréje vehetünk üzletben keményebb lengéscsillapítót is de ezek ugye pénzbe kerülnek és mi a legolcsóbb megoldást keressük. Tehát szerezünk be Lada vagy Skoda lengéscsilapitóit és ezeket egyszerűen cseréljük ki és ezekkel még ültettük is a gépet mert valamivel rövidebbek mint a Trabanté. Van mégegy verzió amelynél szétszedjük a teleszkópot kiöntsük az olajat és sűrűbbet esetleg még többet is önthetünk bele ezzel aztán igazán fapados lesz a gép de nem ajánlatos rossz elrohadt teleszkóptornyokhoz lengőkarokhoz alkalmazni a keményített teleszkópokat mert ezeknél nagyobb erők hatnak a futóműre és a karosszériára egyaránt és könyen tönkre teszik azt. A teleszkóp tornyokat is összekötetjük ezálta jobb lesz az autó úttartása de ez szintén nem ajánlott rossz karszériához mert könnyen széttépi azt. Hátul ez limuzinokon gyárilag megvan oldva de kombiknál nincs megoldva mivel a hátsó ülések dönthetőségét megakadályozná ha valaki nem akarja használni a hátsó ülés ledönthetőség az nugottan tehet fel hátra is mereitést.
A képek a www.trabi.hu-ról származnak. |