Először is húzzuk be a kéziféket, zárjuk el a benzincsapot, kössük le a batrisarkat (először a test sarkát kössük le,de elég ez az egy is).szereljük le a maszkot két szárnyas hatos csavar tartsa majd helyezzük az egyik végét a tartályra a másikat sárhányó tetejére ne agódjunk nem fogja rövidre zárni a akkumulátorunkat és le sem fog esni! De ha valaki inkább eltenné biztosabb helyre például a fényezés végett, akkor kösse ki a bowdent is.
Második lépésben lekössük a motor tartozékait: A gyújtótekercsekről lekössük a gyújtáskábeleket a gyertyákról, leszedjük a pipákat, a karburátorról lekössük a benzincsövet majd a ventilátor tartója alatt kihúzzuk, kiakasztjuk a gáz és szivató bowdenjét majd befűzzük valahová hogy a motor kiszerelésénél ne legyen útban, arra ügyeljünk hogy a befűzött helyen is maradjon mert a szivató bowdenje elég fájdalmasan meg tud bökni.Szedjük le a fűtés csöveket is. Az alternátor vagy a dinamó kábeleit is kössük le. Levesszük a levegőszűrőt, amit két 6-os csavar fog a levegőterelő lemezhez 10-es kulcs majd levesszük a hátsó levegő terelő lemezt is itt a későbbiekben megfoghatjuk majd a motort. Lekötözők a kipufogót 17-es dugókulcs szükségeltetik hozzá de akár villás gyűrűssel is bajlódhatunk akkor jó ha az önindító felé eső csavar alján van egy vasdarab el fordulás ellen, ha nincs és elforog a csavar először a önindítót kell kiszerelnünk: kössük le a kábelokat 13-as kulcs utána pedig a felfogató csavarokat ehez 10-es imbuszkulcs kell. Ha kint van a helyéről hozzá férünk a hátsó csavarhoz is. Ezek után kössük el az összekötő csövet tartó csavart is ami a váltónál van felfogatva, helyezzük a kipufogót a földre. Ezekután oldjuk a váltó első és a motort tartó gumibak felfogatását ha ezek megvannak emeljük ki a motort a váltóval együtt a felfogató nyílásokból még pedig oly módon hogy megemelés után a váltó és motor egységét eltoljuk menetirány szerinti bal oldalra vagyis a váltó felé. Most már csak a motor és váltó összefogó csavarok kiszedése maradt hátra ehhez 13-as kulcskell. A motort és a váltót gyárilag 4 csavar fogja össze az önindítóén kívül de némelyik autónál az alsót nem rakják vissza de e nélkül is jó a tartása. Egy csavar található a váltó olajbetöltő nyílása mellett egy az öninditó felett egy alatta, egy pedig ami nem mindig van bent az a bölcső kereszttartója mögött található. Ha ezeket kiszereltük győződjünk meg arról, hogy mindent lekötöttünk-e ha igen fogjuk meg a motort két kézzel a váltó felé nézve esetleg bal lábunkal lépjünk be a laprugó köteg fölé majd húzzuk le a váltóról és emeljük ki.. Érdemes előre az összekötő lemezre vastagabb rongyot helyezni hogy kiemelés közben itt a motort letámasztva megpihenjünk és új fogást keresünk. Majd emeljük ki és helyezükk a földre. Be is fejeztük, kint van a motorunk.Sajnos képeket még nem tudtam késziteni de majd idővel azt is rakok fel.
|